Teater om H. P. Hjerl Hansen

Endelig, efter lang ventetid og usikkerhed på grund af Corona, kunne vi gennemføre vores teateruge i uge 46, hvor stykket i år handlede om skaberen af Hjerl Hede – H. P. Hjerl Hansen. Alle var spændte og glædede sig til at komme i gang, så skolen kom hurtigt til at summe af livlig aktivitet i alle hjørner og kroge.

Den praktiske gruppe havde blandt andet til opgave at bygge scenerne op, at lave, tilrette og reparere kulisser og rekvisitter og en masse praktiske opgaver rundt omkring på skolen. Musikholdet kastede sig straks over de nye sange, som skulle læres og øves igen og igen og igen til de sad lige i skabet og alt bare spillede.

De forskellige hold af skuespillere havde travlt med at øve replikker, mimik, tonefald, gestikulation, kropssprog, timing og meget meget mere.

Kort sagt: ALLE var i gang med relevante opgaver lige fra første dag. Det hele skulle være klar til den store premiere-dag, torsdag. Vi havde lagt en ekstra forestilling ind i år for at kunne tage imod så mange gæster som muligt og samtidigt overholde alle restriktioner. Dermed var der generalprøve om formiddagen og forestillinger både kl. 17 og kl. 19.

Og det var en fantastisk dag, hvor alle – både børn og voksne – gav den fuld gas, så det blev endnu engang en fantastisk forestilling. Som noget helt nyt i år, blev forestillingen live-streamet, så dem, der ikke kunne være med i salen, kunne sidde hjemme og nyde stykket. Det betyder også, at stykket fortsat kan ses på skolens Youtube kanal – og den er bestemt et kig værd!