100-dages fest på MRS

100 dage i klasse 10 – det er værd at fejre!

En af vores mange festlige traditioner her på MRS er, at vi holder en stor fest, når vores yngste skolekammerater har gået i skole i 100 dage.

Ud over at eleverne i klasse 10 lærer en masse om tal, mængder og størrelser, så har forberedelserne til festen også givet anledning til mange gode og filosofiske snakke om, hvad tallet 100 egentlig er for en størrelse. Der er blevet filosoferet og tænkt – sunget, danset og hoppet – og der er blevet talt og samlet til bunke af alle mulige forskellige ting. Alt sammen noget med tallet 100, selvfølgelig!

Til selve festen skulle de yngste elever så frem på “de skrå brædder” og vise noget af deres arbejde frem for resten af skolen, som tog del i fejringen, samt de mange forældre og bedsteforældre, der også var inviteret til festen – og det klarede de super flot og til stort bifald fra gæsterne.

Det blev en fest fyldt med leg, læring, personlig udvikling og gode oplevelser for børnene – lige som vi kan lide det her på MRS.