Fortælle-workshop med Odin Teatret

I hele uge 39 var dansktimerne i klasse 43 lidt mere festlige end ellers. De havde nemlig besøg af en teatertrup fra Odin Teatret, som underviste klassen i at opbygge en fortælling, så den bliver spændende og medrivende. Ud over fortællingerne, lavede klassen også såkaldte “fortælle-rør”, som skulle bruges til den store “fernisering” fredag formiddag.

Ved ferniseringen blev alle skolens øvrige elever og lærere inviteret ned i gymnastiksalen, hvor eleverne fra klasse 43 sad rundt omkring med hver deres fortælling og fortælle-rør. Dermed kunne tilhørerne gå rundt blandt hinanden og høre de mange forskellige fortællinger igennem de flotte og farverige fortælle-rør.

Skolens øvrige elever fik også glæde af besøget fra Odin Teatret, idet skuespillerne hver dag var at finde på legepladsen i frikvartererne i færd med at lave sjov og gøgl med børnene.